1.
Under pandemien er media en viktig kanal for informasjon og kommunikasjon fra myndighetene til innbyggerne. Kan den oppgaven komme i veien for selve journalistikken? Hvordan ivaretar dere den kritiske journalistikken og rollen som arena for debatt i dekningen av pandemien?
Svar: Heilt klart ei aktuell problemstilling. Mykje av informasjonen frå offentlege myndigheiter er av ein slik karakter at det bør kome våre lesarar relativt raskt i hende. På same tid har vi makta å dekke pandemisaka gjennom ei rekkje redaksjonelle artiklar, også med eit til dels kritisk søkjelys. Likevel er enkeltmoment knytt til pandemien gjenstand for grundige medisinskfaglege vurderingar, og det er vurderingar ein i utgangspunktet vanskeleg kan imøtegå. Reint etisk vil det også vere utfordrande å bli talerøyr til dømes for vaksinemotstandarar, då det er omstridde og dårleg fagleg grunngjevne argument som her vert framførte.
2.
En redaktør i Amedia trakk seg i 2021 fra sin stilling etter det hun opplevde som uakseptabel innblanding fra eiersiden i redaksjonelle spørsmål. Saken førte til en omfattende debatt om redaktørens frihet og uavhengighet i norsk presse. Føler du deg som Polaris-redaktør trygg på at redaktørens styringsrett alltid blir respektert i ditt konsern? Har du opplevd noen form for uønsket innblanding i redaksjonelle spørsmål fra eiernes side? Har du som redaktør tilstrekkelig frihet til å gjøre egne prioriteringer og valg, for eksempel med tanke på gravejournalistikk, formgivning på nett og lignende?
Svar: Eg kjenner meg heilt trygg på at eg har full friheit og redaksjonell uavhengigheit. Det har ikkje på noko tidspunkt vore antydingar til noko innblanding i redaksjonell styring frå administrativt hald. Vi prioriterer våre eigne felt, sjølvsagt innanfor tilgjengelege ressursar. Personalressursar kan sjølvsagt indirekte «styre» til dømes kor mykje,og ofte, vi kan gå i djupna på enkeltsaker og -emne. Vi opplever at konsern stiller gode ressursar til rådvelde når det gjeld formgjeving på nett og papir.
3.
Framtidens konsumenter av det redaksjonelle stoffet som mediehusene produserer, er ikke de samme som dagens lesere/seere. I en hverdag preget av sosiale medier er det spesielt viktig at mediehusene søker også å nå de yngre aldersgruppene. Hva gjør redaktørene og redaksjonene i Polaris Media for å nå ut til målgruppen 17-24 år?
Svar: Vi har heilt klart ei utfordring når det gjeld å nå fram til yngre lesarar, der ikkje minst sosiale medier oftast har førsteprioritet. Vestlandsnytt har med ujamne mellomrom ein artiklar under vignetten «Ung», der helst tenåringar er målgruppe. Her vi som oftast opne saker, tilgjengeleg for alle, slik at dei yngre lettare kan få tilhøyrsle til lokalavisa. Vi har elles eit opplegg på gang i samarbeid med to naboaviser med ei opptrapping av vår satsing på levande bilde, og her kjem unge vaksne inn som viktigaste målgruppe.