1. Koronapandemien: Hva har vært de største utfordringene redaksjonen har møtt knyttet til Covid-19?
2020 har vore eit spesielt år å jobba i lokalavis. Artig, men forferdeleg travelt. Me som har ein liten og ambisiøs redaksjon har i periodane med mest koronatiltak og smittepress, kjent på at det har vore eit enormt informasjonsbehov. Me er så få at me til vanleg slit med å ha folk på jobb frå klokka 07 om morgonen til klokka 20 på kvardagar. Til vanleg er det i dette tidsrommet det er viktigast å ha folk på jobb. Men i korona-året har det vore annleis. No har det dukka opp pressemeldingar og oppdateringar på alle slags tidspunkt. I dei mest hektiske periodane har det vore jobba store delar av døgeret. At ein i lange periodar også har hatt heimekontor har ikkje gjort situasjonen lettare. Folk har jobba på seg «vondtar» både her og der. Heimekontor i seg sjølv er langt frå optimalt i redaksjonelt arbeid der ting skjer fort. Me kjenner på korleis me treng å vera saman. Kor mykje lettare er det ikkje å kommunisera ansikt til ansikt. Så mykje mindre misforståingar og frustrasjonar, og ikkje minst kor mykje meir energi blir det ikkje når me er til stades!
2. Produksjonspress og idéutvikling: Er det tid til å utvikle egne journalistiske prosjekter, eller må dere bare løpe for å oppfylle alle forventningene fra omgivelsene?
I 2020 har me har teke i bruk dei redaksjonelle dataverktøya til å større grad å måla sakene me har jobba med. Covid-19 har prega nyheitsbilete frå mars. Me hatt redaktørbyte og me har i storparten av året mangla ein journalist. Denne blandinga har vridd innhaldet vårt hardare mot nyheiter og bort frå «pliktsaker». I 2020 har me vore heilt nøydde til å prioritera mykje strammare. Noko anna ville vore uforsvarleg. Samstundes så har jo 2020 vore eit år det det ein som vanleg «må» dekka av arrangement, har blitt avlyst. Det at me sjølve i større grad har teke regien har også gjort at me har fått gjennomført eigne saker. Me har også teke i bruk sosiale media på nye måtar som har gjeve oss nytt kjeldetilfang. Me opplever at dei nye måtane å jobba på gir oss mange tilbakemeldingar, noko som er inspirerande.
3. Debatter og kvalitet i kommentarfelt: Hva slags rutiner har dere for overvåkning og moderering av kommentarfelt? Hvordan opplever dere at utviklingen er hva angår debattnivået?
Hos oss er debatten i kommentarfelt i stor grad flytta over på Facebook. Me postar så godt som alle saker på Facebook. Det er berre unnataksvis at det blir kommentert direkte på artiklane. Det overordna inntrykket er at når ein kommenterer med facebookprofilen i eit lokalsamfunn der folk i stor grad veit kven som er kven, gjer at folk legg band på seg og ikkje «trollar». Nokre saker veit me av erfaring at kan gi utslag som me ikkje ønskjer. Dette gjeld mellom anna delar av Pride-debatten og enkelte krim-saker. Saker som me på førehand fryktar at vil løpa løpsk unngår me å leggja ut på Facebook. Elles så har kveldsvakta hos oss som oppgåve å leggja ut på Facebook og sjekka innboksen og kommentarar. Me fjernar kommentarar med personangrep.
Heldigvis så er det først og fremst dei positive sakene som får folk til å engasjera seg, og då «heier» dei gjerne på andre!